• PL  PL | EN | DE

Jacht CYD 3308                 Film Galeria zdjęć

Jacht regatowy CYD 3308 projektu Giovanni’ego Ceccarelli’ego, konstruktora teamu +39. Wąski kadłub o skoncentrowanej w środku ciężkości masie zapewnia znakomite osiągi w żegludze na wiatr.


    Dzięki nadzwyczaj lekkiej i sztywnej konstrukcji kadłuba (500 kg wraz z pokładem) jacht wykazuje bardzo dużą dzielność morską umożliwiającą starty w regatach nowej klasy ORC GP 33 zastępującej starą 3/4 Ton IOR. Jacht jest samosterowny i doskonale zrównoważony. Dzięki dużej stateczności kursowej łódź  zapewnia bezpieczną żeglugę na spinakerze nawet w warunkach wysokiej fali i szkwalistego wiatru.
   Kadłub jachtu wykonano z najwyższej jakości kompozytów produkcji SP. Zbrojenia z włókna węglowego przesycono żywicą epoksydową,a jako materiał przekładkowy w konstrukcji typu “sandwich” zastosowano Airex. Całość powierzchni wykończona jest przy użyciu systemu lakierniczego Nautix.
   Balast odlany z ołowiu zamocowany jest na płetwie, której spawana konstrukcja została wykonana ze stali o wysokiej wytrzymałości typu Weldox 700. Jego kształt był testowany i optymalizowany przy pomocy oprogramowania CFD (Computer Fluid Dynamic), tak aby osiągnąć minimalny opór przy obniżonym środku ciężkości.
Wyposażenie łodzi stanowią produkty renomowanych firm. Ster, z płetwą i trzonem z włókna węglowego, osadzony jest w łożyskach JP3. Maszt i takielunek zostały wykonano przez King Composite w Argentynie. Kewlarowe żagle zaprojektowane przez Juan'a Garay'a, współpracującego wcześniej przy projekcie +39, uszyto w North Sails Argentina.
    Rozplanowanie pokładu jest typowo regatowe. Szeroki i płytki kokpit gwarantuje swobodne przemieszczanie się załogi. Całe wyposażenie pokładowe dostarcza Harken i Spinlock. Kabinę zaprojektowano według przepisu o minimalnej objętości. We wnętrzu znajdują się 4 koje.
    Łódź może startować w regatach ORC / IRC odbywających się zarówno w strefie przybrzeżnej jak i na pełnym morzu.


Konstrukcja i wyposażenie:


- Sztywny kadłub z laminatu epoksydowo–węglowego  o konstrukcji przekładkowej,
- Pokład z samoodpływowym kokpitem,
- Zestaw sterowy z włókna węglowego na łożyskach f-my JP3,
- Płetwa balastowa odlewana z ołowiu z dodatkiem 3% antymonu; ruszt płetwy ze stali Weldox 700,
- Powierzchnia podwodna zabezpieczona farbą przeciwporostową firmy Nautix,
- Na pokładzie powierzchnie przeciwślizgowe,
- Silnik Lombardini LDW 702 SD o mocy 20 KM, diesel, z pędnikiem typu Saildrive,
- Śruba napędowa mosiężna Gori,
- Instalacja paliwowa ze zbiornikiem z tworzywa sztucznego 53 l,
- Dwie pompy zęzowe ręczne JABSCO 50 l/min,
- Instalacja chłodzenia silnika wodą zaburtową,
- Instalacja wydechu z tłumikiem polietylenowym i “gęsią szyją”,
- Instalacja elekt. 12V z dwoma żelowymi akumulatorami 85 Ah,
- Światła nawigacyjne,
- Oświetlenie wnętrza,
- Urządzenia elektro-nawigacyjne:
            - B&G H3000 Boat Pack (Club Race) z procesorem Hydra
              3000, wielofunkcyjnym panelem sterującym, wskaźnikami
              masztowymi i kompasem elektronicznym,
            -  Simrad NX 40 – ploter GPS do współpracy z systemem
              B&G z ekranem 8,4”, wbudowaną mapą świata,
            - Simrad RS82 – radiotelefon VHF z DSC,
            - kompas pionowy, podświetlany - SILVA
- Radioodbiornik z odtwarzaczem CD i kompletem głośników wodoszczelnych,
- Układ zdalnego sterowania zespołem napędowym przy użyciu manetki jednodźwigniowej bocznej,
- Reling wykonany ze stali nierdzewnej o wysokiej wytrzymałości,
- Wodoszczelne luki i pokrywy,
- Okucia pokładowe ze stali nierdzewnej,
- Osprzęt pokładowy firm Harken i Spinlock,
- Maszt, bom grota i bom spinakera produkcji King Composite wykonane z włókna węglowego,
- Układ hydraulicznego podnoszenia masztu,
- Olinowanie Liros,
- Materace.


Opcjonalnie:
 - Żagle kewlarowe firmy North Sails.


Charakterystyka podstawowa:


Materiał konstrukcyjny  - laminat epoksydowo-węglowy
Długość całkowita   -  9,99 m
Długość na linii wodnej -  9,71 m
Szerokość całkowita  - 3,00 m
Zanurzenie maks.  -  2,20 m
Wyporność jednostki pustej - 2000 kg
Ciężar balastu  -  1050 kg
Maks.ciężar załogi  -  640 kg
Kategoria projektowa  - CE-A
Grot   -   39,83 m2
Fok   -   25,80 m2
Spinaker asymetryczny  - 135,92 m2
Projektant   -  Giovanni Ceccarelli
Producent   -  Stocznia Ustka Sp.z o.o.

created by ARM Studio MF   
  • Copyright © 2012 Stocznia Ustka Sp. z o.o